Algemene voorwaarden SwitchHarmony:

1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
• "SwitchHarmony": SwitchHarmony, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93015100, gevestigd te Hoogmeer, te Wijchen.
• "Klant": de natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met SwitchHarmony voor het ontvangen van energetische behandelingen en/of coaching.
• "Behandeling": de door SwitchHarmony aangeboden energetische behandelingen en/of coaching, zoals beschreven op de website van SwitchHarmony.

2. Toepasselijkheid

• Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten zowel mondeling als schriftelijk en diensten tussen SwitchHarmony en de klant, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarmee ook alle verband
houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard. Tijdens het eerste consult wordt naar deze algemene voorwaarden verwezen.

3. Toestemming begeleiding

• Voor kinderen onder de 16 jaar geldt dat, indien van toepassing, beide gezaghebbende ouders/verzorgers akkoord moeten gaan met de begeleiding.
• Beide ouders/verzorgers zullen hiervoor het toestemmingsformulier moeten ondertekenen.
• De opdrachtgevende, gezaghebbende ouder/verzorger draagt er zorg voor dat de eventueel andere gezaghebbende ouder/verzorger wordt geïnformeerd over de begeleiding en hier zijn/haar toestemming voor geeft. Hij/zij gaat
ermee akkoord dat, indien de andere ouder op enige wijze bezwaren maakt tegen het behandelen cq. coachen, hij/zij de consequenties daarvan op zich neemt. SwitchHarmony kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

4. Afspraken, Tarieven en Betalingen

• Afspraken voor behandelingen dienen vooraf te worden gemaakt via de website of telefonisch.
• De tarieven staan op de website. Alle bedragen zijn inclusief 21 % BTW.
Tariefswijzigingen worden minimaal een maand van tevoren aangekondigd.
• Wanneer je een afspraak inplant na 17.00u of in het weekend komt er een avond/weekendvergoeding van €5,00 boven op het reguliere consulttarief.
• Kort overleg, telefonisch of per mail, is inbegrepen. Indien er meer tijd nodig is (> dan een kwartier) wordt er in overleg een afspraak gemaakt voor een gesprek.
• Betaling geschiedt na afloop van de behandeling. Na afloop van een consult ontvang je per mail een factuur, dient deze binnen 14 dagen na factuurdatum het bedrag over te maken op rekening ten name van SwitchHarmony rekeningnummer NL95 RABO 0381206793.
• Als er niet binnen de afgesproken termijn wordt betaald, stuurt SwitchHarmony een betalingsherinnering. Mocht om wat voor een reden u een uitstel willen van betaling, neem dan contact met mij op om samen te bespreken welke mogelijkheden hiervoor zijn. Indien er niet binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering wordt voldaan, is SwitchHarmony gerechtigd, bij de tweede herinnering administratiekosten, € 5,00 per nota, in rekening te brengen. Wordt er hierna nog niet aan de betalingsplicht voldaan, dan is SwitchHarmony genoodzaakt de vorderingen aan u, uit handen te geven aan derden. De kosten die hieraan verbonden zijn komen, conform de wet, volledig voor uw rekening. Bij betalingsachterstand is SwitchHarmony gerechtigd verdere behandeling op te schorten, totdat de ouders/verzorgers aan hun betalingsverplichtingen hebben voldaan.

5. Annulering en No-Show

• Bij annulering van een afspraak dient de klant dit minimaal 24 uur van tevoren te doen. Bij niet tijdige annulering of niet verschijnen op een afspraak is SwitchHarmony gerechtigd om het volledige bedrag van de behandeling in rekening te brengen.
• Bij afmelding of verzetten van een afspraak minder dan 24 uur vooraf aan een consult, wordt er kosten in rekening gebracht.
• Bij ziekte is overleg mogelijk.
• Tijdig een consult afzeggen of verzetten kan telefonisch of via mail.
5. Resultaten en Aansprakelijkheid
• SwitchHarmony kan geen garantie geven op specifieke resultaten van de behandelingen. De begeleiding en het advies van SwitchHarmony is oplossings- en resultaatgericht.
• SwitchHarmony is niet aansprakelijk voor enige schade of letsel voortvloeiend uit of in verband met de behandelingen, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van SwitchHarmony.
• Vergoeding aan het kind en/of ouder(s) kan nooit meer bedragen dan de dekkende vergoeding volgens de aansprakelijkheidsverzekering van SwitchHarmony.
• Voor lichamelijke- en psychische klachten raadt SwitchHarmony aan om altijd contact op te nemen met uw huisarts.
• In gevallen waarbij u onder behandeling bent van een medisch specialist voor lichamelijke of psychische klachten, raadt SwitchHarmony aan, om een verwijzing naar SwitchHarmony te laten opstellen door uw behandelend arts.
• Behandelend arts staat vrij om contact op te nemen met SwitchHarmony voor meer informatie over wat een consult bij SwitchHarmony inhoudt.
• Klant gaat ermee akkoord dat, indien de behandelend arts geen verwijzing afgeeft maar toch beslist gebruik te maken van behandeling cq. coaching hij/zij de consequenties daarvan op zich neemt. SwitchHarmony kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
• Om bepaalde verwachtingen en resultaten te behalen, wordt van de klant verwacht: De adviezen verkregen tijdens een consult zover mogelijk toe te passen. Gebruik te maken van alle mogelijkheden die worden geboden tot het stellen van vragen, meedoen aan motiverende sessies.
• SwitchHarmony doet een uitdrukkelijke inspanning om de klant te ondersteunen en te helpen via advies en in alle vormen beschreven in het aanbod wat werd aangekocht.

6. Feedback

• In een aantal gevallen wordt persoonlijke feedback voorzien, door SwitchHarmnony aan de klant, bv. in de vorm van persoonlijke reacties in de community of via een mail.
• Onder persoonlijke feedback wordt verstaan: feedback op de vraag van de klant wordt gegeven door de ondernemer.
• SwitchHarmony doet uitdrukkelijk haar best om binnen een redelijke termijn feedback te voorzien.

7. Klachten

• Eventuele klachten over de behandelingen dienen binnen 7 dagen na de behandeling schriftelijk te worden gemeld aan SwitchHarmony, waarna SwitchHarmony zich zal inspannen om tot een passende oplossing te komen.

8. Intellectueel Eigendom

• Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de inhoud van de behandelingen, inclusief maar niet beperkt tot teksten, afbeeldingen, audio opnamen en andere materialen, blijven eigendom van SwitchHarmony. Het is de klant niet toegestaan om deze materialen te kopiëren, reproduceren,
verspreiden of anderszins te gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SwitchHarmony.

9. Regels rond een afspraak voor kinderen

• Ouder(s)/verzorger(s) mogen tijdens het consult aanwezig zijn, dit is in overleg met uw kind.
• Bij afwezigheid van ouder(s)/verzorger(s) tijdens consult dan volgt er na afloop een schriftelijke (niet inhoudelijke) terugkoppeling.
• Baby's of kinderen hoeven tijdens een consult niet aanwezig te zijn, een foto waarop uw kind alleen (liefst helemaal, maar vanaf romp mag ook) staat is voldoende.

10. Overmacht

• In het geval dat het netwerk om welke technische reden niet toegankelijk is, kan SwitchHarmony niet verantwoordelijk worden gesteld. SwitchHarmony zal alles doen binnen het redelijke en mogelijke om het technische probleem op te
lossen. Mocht het niet mogelijk zijn de technische problemen binnen redelijke tijd op te lossen, dan wordt de afspraak kosteloos verzet naar een nieuw overeengekomen datum. Dit is een overmacht situatie.

11. Vertrouwelijkheid

• SwitchHarmony zal de verstrekte informatie door de klant vertrouwelijk behandelen en zal deze informatie niet aan derden verstrekken, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of wettelijk verplicht
is.

12. Beperking van Aansprakelijkheid

• De aansprakelijkheid van SwitchHarmony voor directe schade is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van SwitchHarmony wordt gedekt en uitgekeerd, met inachtneming van het eigen risico dat in het betreffende geval van toepassing is.
• SwitchHarmony is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder mede begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

13. Overdracht van Rechten en Plichten

• De klant kan zijn rechten en verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst met SwitchHarmony niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SwitchHarmony overdragen aan een derde.

14. Naleving van Wet- en Regelgeving

• SwitchHarmony zal de behandelingen uitvoeren in overeenstemming met alle geldende wet- en regelgeving op het gebied van gezondheid, veiligheid en privacybescherming.

15. Geschillenbeslechting

• Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst tussen SwitchHarmony en de klant zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar SwitchHarmony gevestigd is.

16. Volledige Overeenkomst

• Deze algemene voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen SwitchHarmony en de klant en treden in de plaats van alle eerdere mondelinge of schriftelijke afspraken, toezeggingen of overeenkomsten.

Datum: 20/11/2024